1
Sport

Czy warto się rozciągać?

2016-12-16

  Czasami biorąc udział w zajęciach na siłowni, widzę jak połowa osób opuszcza salę bezpośrednio po zakończeniu ćwiczeń, nie czekając nawet na „cool down” – czyli, tak naprawdę, pięciominutową sesję rozciągania. Wychodzą – i idą do domu, kompletnie nie zdając sobie sprawę, jak sobie szkodzą, żałując kilku minut na parę skłonów. Pierwszy raz ten wpis opublikowałam prawie 2 lata temu. Ponieważ od tamtej pory dużo czytaj dalej

1
Sport

Jak odchudzić dziecko z nadwagą?

2016-12-16

Jak odchudzić dziecko z nadwagą? To pytanie brzmi trochę drastycznie, ale niestety jest coraz bardziej na czasie, bo coraz więcej rodzin boryka się z problemem nadwagi. Dzieci powinny spędzać minimum godzinę dziennie na uprawianiu sportu. Teraz zastanówcie się, jak to jest w Waszej rodzinie? I nie chodzi mi tylko o Wasze pociechy, ale również o Was. Aktywność fizyczna przez wiele osób traktowana jest po macoszemu, kiedy czytaj dalej

1
Zdrowie

Aminokwasy egzogenne w diecie wegetarian i wegan

2016-12-16

Białko (aminokwasy egzogenne i endogenne) jest jednym z trzech podstawowych składników pokarmowych, wraz z węglowodanami i tłuszczami. Aby zdrowym być należy je spożywać w odpowiedniej proporcji z pozostałymi. Na przykład istnieje dieta 80-10-10 czyli 80% węglowodanów, 10% tłuszczu i 10% białka, ale o tym może innym razem :). Wiele osób twierdzi, że na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej nie spożywa się wystarczającej ilości białka. I tu czytaj dalej

1
Uroda

Jak szybko i bezstresowo schudnąć

2016-12-16

  Okazuje się ze przy odrobinie motywacji można schudnąć 20kg bez drakońskich diet, dużego wysiłku, magicznych tabletek i bez efektu jo-jo. Mi się udało, więc i wam się uda. Poniżej mam dla was kilka praktycznych porad opracowanych na podstawie wiedzy zdobytej od wielu dietetyków, trenerów personalnych i co chyba najważniejsze przetestowanych na sobie. Każdy z nas jest inny, więc nie ma jednej skutecznej matematycznie opracowanej czytaj dalej

6
Zdrowie

Jak dopasować dietę do swojej grupy krwi? – Szczegółowy poradnik

2016-12-16

  Dieta dla grupy krwi 0 Założenia:    Grupa krwi 0 jest najstarszą i najbardziej podstawową, pozostałością na szczycie łańcucha pokarmowego, z silnym i agresywnym systemem odpornościowym, gotowym i zdolnym do niszczenia każdego, przyjaciela lub wroga. Czynniki, które sprzyjają właściwemu rozwojowi ludzi z grupą krwi 0 to intensywne ćwiczenia fizyczne i białko zwierzęce. Jednak sukces w stosowaniu diety typu 0 zależy od tego, czy jesz czytaj dalej